torsdag, januari 28, 2010

Permanent

Jag har en hårkvalitet som kallar baby-fjös, och man måste nästan förstöra håret för att det skall gå att forma.

Jag orkar liksom inte locka mitt hår varje gång jag tvättat det. Finns det någon av er som har en bra permanenterfarenhet?

Som jag såg ut på nyår. SÅ vill jag ha det jämt. Minus 5-centimeters lösögonfransar.


Eller som jag hade det i juni förra året.


Alternativt klipper jag av allt och ser ut som jag gjorde när jag skulle på studentbalen. Haha, nästan lite plågsamt att se sig själv då.

9 kommentarer:

Hannah sa...

Jag har tyvärr inga bra erfarenheter av permanent, jag har gjort det en gång och de tog inte alls utan håret blev spikrakt på bara en vecka. Då gick jag till frisören och klagade som då "bjöd" på en till permanent som även dem bara höll ett par dagar och totalförstörde håret, så jag fick klippa mitt långa hår kort efteråt.

Men för vissa blir det jättebra, tyvärr verkar det vara svårt att avgöra innan...

m sa...

studentfrisyren är ju helt underbar! men jag (som också har baby-fjös och nu lyckats spara ut det ganska långt) förstår om du vill behålla längden. mitt hår tar permanent nästan lite för bra. riktigt tok-krulligt blir det.

Martina sa...

jag vet att Linnéa är duktig på att permanenta hår. Det har hon gjort massor av gånger. Du kan ju fråga henne. Annars är mitt tips sämskinnsrullar som du sover med. Sådana lockar håller iallafall ett par dagar. Ha i ordentligt med mousse och läggningsvätska Glimor bara...
kul att du har varit blond tidigare..o korthårig, det kan man inte tro!
Kram

Sofi sa...

Jag permanentade håret för några år sedan och det höll jättelänge, ändå tills jag klippte av det sista ca 2 år senare. Om du gör det, välj då inte för små, det gjorde jag nämligen och det (ser jag nu) såg inte alls bra ut då lockarna började ända in i hårfästet.

linnéa sa...

Som martina sa, jag har gjort det tusen gånger. Det har alltid blivit jättebra, förutom på en tjej jag hjälpe som hade jättelångt och tjock hår. Vilket inte verkar vara ditt problem. Jag tror det skulle bli jättefint på dig! Jag har massa permanentspolar om du vill låna, de är i en typ mellanstorlek, jag brukar avända dem till vardags. Hör av dig om du vill ha hjälp!

Moa - En magisk purt... sa...

ja, jag har! jag permanentade det på gymnasiet en gång och när jag gick ut ut salongen hade jag panik för det såg för hemskt ut. men jag gick hem och drog i det och då fastade det liet blev fint! Det blev ganska slitet men jag tycker nog ändå att det är värt det! Sopm den översta bilden kan du absolut få det!

linnéa sa...

jag har aldrig hört om någon som permanentat håret på salong som blivit nöjd. det är bättre att göra det hemma får jag vara så modig att påstå.

Elina sa...

Jag har bara provat en gång och det var en hemmavariant. Det blev ytterst lite lockar men det såg ut som självfall så jag blev nöjd. Tills morgonen efter, då var det rakt igen. Dock var håret lite fluffigare och lättare att få volym i under en månad eller så.

Lisa sa...

Jag permanentade mitt hår för snart tio år sedan och grämer mig numer för att frisörskan lagt av. Det blev otroligt bra och höll tills det fick klippas av.
Jag har typiskt skandinaviskt hår (tunt och ljusblont med många hårstrån)och tyckte det var fantastiskt med permanent då jag knappt behövde kamma mig för att se fin ut i håret.

Men det gäller nog att hitta en erfaren frisör som bryr sig om att läsa håret ordentligt. Jag minns att min frisör påpekade att mitt hår sög väldigt mkt vätska, och det är nog där många slarvar och bara går på gammal vana, med resultatet att permanenten blir ojämn och håller dåligt.