onsdag, januari 27, 2010

Mer syrum


Det börjar ta form. Syrummet blir mer och mer som ett ordentligt älsklingsrum.

Lampan ovan hittade jag sladdlös på Saron för 20kr. Det blev startskottet till den riktiga inredningen, den som inte involverar nytto-möbler.


En bärkasse med gamla skolpärmar i tjockaste kartong på Reningsborg. Elva supersnygga pärmar är precis det man vill ha till sina mönster.


Hemmafixat trådställ att hänga upp på väggen. Sågat, slipat, skruvat och målat. Detta är nog min favoritgrej. När man sätter på trådrullarna ser det ut som godis. 126 koordinerade jumborullar.


Emmastolen är köpt av Linnéa. Det är den bästa emman någonsin.

9 kommentarer:

Moa - En magisk purt... sa...

åh, tjusigt! ser fram emot att få se hela när det är klart allting!

Sussi sa...

Trådstället är både snyggt, som regnbågens färger och praktiskt

The Dress And Me sa...

Åh, så tjusigt. Jag håller på att fixa om i min atelje också. Det finns alltid roliga projekt att hålla på med. Fint syrum = underbar inspiration.

Jo sa...

Jag tycker nästan att det är lite småtaskigt att visa upp ett syrum med KAKELUGN i! ;) Rummet ser underbart ut i sig och om det dessutom inreds som ett syrum (de bästa av rum), så blir det ju garanterat ett himmelrike!

Trådförvaringen ser väldans smart ut, skulle behöva göra mig en likadan. Eller beställa av sambon. Snyggt och smart -hur bra som helst!
Ser fram emot fler bilder på ditt fina syrum!

Johanna sa...

Hejsan.
Vilken underbar blogg och vilka fina kreationer du gör.
Så till min fråga, skulle man kunna få beställa kläder av dig? För jag ser att du är väldigt noggrann och väldigt duktig.
Ha de gott.
Mvh Johanna

gyllenblomma@hotmail.com

m sa...

precis så där har jag också mina trådrullar, men på en svart planka och med spikar istället. alla rullar får inte längre plats, måste nog snart göra en till...

elins sa...

åh. förstår du hur obeskrivligt avundsjuk jag är på det där rummet. allra högst på min önskelista i världen; allra högst.

Johanna Ask sa...

Åh, vad fina ni är. Jag blir glad att även ni tycker att det är ett bra rum :) Ni kan få låna det om ni kommer till Göteborg!

Johanna:
Det är inte helt omöjligt! Skicka ett mail till mig med vad du har tänkt dig.

Emeli sa...

Vilken jättefin lampa tänkte jag. Så kostade den 20kr!!!! Nu är det bekräftat; Göteborgare är galna.