fredag, januari 29, 2010

Det hanns med en del ändå

Jag har ju faktiskt sytt en del sedan sist jag hörde av mig till er. Och det är ju egentligen DET jag vill visa. Men jag har inga bilder. Har egentligen planerat att ta kort på allt i flera dagar, men det har inte blivit så.

Alla lösblusarna, kjolarna, ponchon till min mor och kjolen till salome.

OBSOBSOBS, bilden nedan föreställer en gammal trasa, inget nyproducerat alltså, OBSOBSOBS


Min dröm är att ha sytt hela min garderob. Lyxen att ha egensydd kjol efter kjol efter kjol, med blusar i mängder och kanske vissa matchande dräktjackor. Och klänningarna skall inte glömmas.

Jag älskar att sy i allt som inte heter trikå, så jumprar, linnen och liknande köper jag i butik. Jag skulle nästan kunna medge att trikå är min ärkefiende. Jag KAN inte få det snyggt, och det har en direkt koppling till att jag inte bryr mig tillräckligt mycket. Trikå är för mig ett nödvändigt ont.

Men nog om detta. Nu skall jag gå och kränga tyg.

5 kommentarer:

The Dress And Me sa...

Den där toppen år såå fin. Har du gjort mönstret själv??

Ja, tänk om man hade sytt hela sin garderob. Det vore ju helt fantastiskt. Det ska bli mitt nya mål i livet. :) Fast jag tycks bara sy en massa brudklänningar hela dagarna. (Tack för hjälpen idag förresten) Det är ju iofs inte fy skam det heller.

Johanna Ask sa...

Ingen fara, du hade ju redan allt helt OTROLIGT klart, stod och tänkte på det medan jag rev och klippte. Det är alltid kul med rosa bröllopsklänningar. Det måste du väl också tycka :)

Blusen är efter ett klänningsmönster (samma som min svarta ullcrepeklänning, vilken jag faktiskt hade på mig idag) i Vogue, Vintage Vogue. Kan kolla upp numret om du vill!

Johanna Lu sa...

En bra overlock med täcksöm och lite träning. Sen har man knäckt trikåkoden!

Johanna Ask sa...

Mönstret hette vogue 1043. Grymt mönster med lite knepigt parti i ärmhålan.

The Dress And Me sa...

Åh, tack. Det måste jag kolla upp nästa gång jag kommer in till Gårda.
Du måste ju vara en expert på tyg. Omgiven hela dagarna av fantastiska tyger, åh. Jag kan gå runt i timmar och bara känna på de olika materialen. Nästan lite besatt. :)