onsdag, september 02, 2009

Det tråkigaste


Att direkt efter gaffamisslyckandet klippa ut mönsterdelar till en toile kan vara det tråkigaste jag varit tvungen att göra på länge. Ingen provdocka att prova plagget på, utan stå framför den minsta spegeln någon som sysslar med sömnad någonsin haft och förvränga sig till oigenkännlighet för att komma åt med nålar.

Och en skittråkig toile dessutom! Nu råkar toilen vara i ull den också (superbillig tuskaft på Gårda, reklam reklam, 30,50kr/m och 75cm bred) men det blir ta mig tusan inte roligare för det.

Nu känner jag att jag sitter här och hetsar mig själv till hat, men det är inte riktligt så illa. Jag avskyr bara att klippa ut mönsterdelar. Har alltid gjort. Tidskrävande och pilligt och inget tillskärarbord.

Oj. Jag är sjukt gnällig just nu. Beklagar detta. Jag går nog och gör lite plommonchutney istället. Matlagning är min terapi.

2 kommentarer:

Evis sa...

Va? Så billigt ylle? Jga var ju på Gårda igår, men missade förstås det. Färg?

Miss Cherry sa...

Även om det må vara tråkigt så ser det spännande ut!

(Föresten hur blev det med tygproverna du lovade mig? *påminner lite fint*)