tisdag, september 01, 2009

Jag behöver er hjälp


Ett litet misslyckande :) Jag hann såhär långt innan jag fick total panik av andnöd och värmeslag. Efter tappert kämpande fick Efraim klippa upp ryggen och jag slängde mig på sängen för att återfå lite styrka. Hitta tillbaka till livet.

Jag gjorde den INTE galet tight i hopp om att skapa en roligare silhuett. Så det var inte korsettproblem. Bara "huden kan inte andas och lungorna kan inte expandera ordentligt"-problem.

Hur tusan klarade ni som gjort en provdocka i gaffatejp av det? Finns det några tips?

Snälla säg att det gör det.

7 kommentarer:

The Dress And Me sa...

Hej.
För några år sen försökte jag mig på att göra en provdocka av mig själv med hjälp av gipsbindor. Min sambo hann väl snurra på ca 2 dm, sen höll jag på att svimma. Han fick klippa upp alltihop medan jag låg på golvet i en liten gips hög. Vet inte alls hur man ska klara av det?!

Beata sa...

Jag vet inte om jag kan hjälpa dig eftersom jag också drabbades av lite lätt panik och det hela slutade med ett akutklipp. Då hade jag dock en färdig provdocka, resultatet blev okej men vägen dig var en smula obehaglig. Jag försökte ta det lugnt och fokusera på att andas. Jag vet inte om jag har några handfasta tips att ge. Vi började linda nedifrån, på så sätt minimerades tiden med tryck över lungorna.
Hoppas att du klarar dig igenom ett eventuellt andra försök utan större skador!

Johanna Ask sa...

Fröken Randig: Hahaha :) Förlåt, det kanske är inte kul egentligen. Men jag känner verkligen igen mig och får massa roliga bilder framför mig.

Beata: Det känns på något sätt skönt att veta att jag inte är helt felskapt som inte klarade detta helt. Man får alltså panik. Det är det som är priset för en billig provdocka. Nästa försök skall jag inte börja längst upp, utan från botten. Tack!

Miss Cherry sa...

Jag som inte lider utav cellskräck utan istället torgskräck borde kanske testa ;)
Alvarlit, jag har tänkt på gips förut, det här kanske kan vara något mindre kladdigt!

Moa - En magisk purt... sa...

HM, kanske inte vira så hårt? Man kankse kan dra in den i ryggen sen? Men man måste väl bröja neders vid magen kanske? Sen ta axlar och allra sist bröstkorg. Kanske.

Johanna Ask sa...

Moa:
Nästa gång skall jag ta bröstkorgen sist.. helt klart.

Anna Eleonor sa...

Hmm nu har jag egentligen ingen aning och jag har inte googlat vilket du säkert redan gjort. Men, om man gör i gips, kan man inte göra framsidan först och sedan baksidan. Eller? Jag har säkert missat något i detta projekt för jag slank in precis nyss...