måndag, augusti 03, 2009

Spetskjolen och bibelblusen

Jag rensade och sorterade som sagt i mina tyger igår. Jag hittade en del gamla projekt som jag helt hade glömt av. Vissa vill jag bara förtränga (efter jag länsat dem på reservdelar, såsom knappar och dragkedjor) och andra vill jag få klart så snart som möjligt.

Jag satte mig och läste lite bloggar och internetade i allmänhet. Hittar denna post hos Drömma-Lotta och inser att den vita Twist and Tango-kjolen är ruggigt lik en jag har halvklar. Så jag bestämde mig helt enkelt att det skulle bli hennes kjol. För det var det verkligen. Jag har dessutom miljoners miljarders meter av det tyget, så skulle jag också vilja ha en är det inte helt kört.


Och här är resultatet. Jag hoppas att hon blev nöjd och glad. För det förtjänar hon.

När jag var och lämnade den hittade jag dessutom en fin blus. Efter många bilder inser jag att jag ser otroligt kristen ut i den. Och jag älskar det. Tog ett par med en bibel i handen, men det blev lite för mycket.


Knapparna var jättefina. Små, små glaskristaller i mitten.

6 kommentarer:

rino sa...

hej, jag har just hittat till din blogg. Vilka vackra kläder du syr!
Den här kjolen och den lila klänningen är helt underbara...

Johanna Ask sa...

Tack så mycket! Vad kul att du tycker om det. Du verkar sy grymt mycket fint också!

Anonym sa...

Vilken underbar kjol! Säljer du någonstans (förutom hos Drömma då)?

Drömma-Lotta sa...

Hon säljer den inte hos mig. Iallafall inte än.
Men om det skulle vara så, så vet du att jag postar till hela landet :)
Kanske det även är dags för Johanna att starta en liten webshop på bloggen...

Tack igen, den är så jättejättefin :)

Moa - En magisk purt... sa...

Vilken underbar kjol! En sån ska jag utan tvekan försöka mig på när jag hittar min gardin som linar den. Du, om jag gör ett inlägg när jag kommer igång igen och rekommenderar din blogg, får jag låna en bild eller två då?

Johanna Ask sa...

Anonym:
Jag skall kanske se till att ta mig i kragen och producera lite föräljningskläder. Sluta vara så egocentrerad och göra något till några andra någon gång :) Händer det, så lovar jag att annonsera ut det här i bloggen!

Lotta: Tack själv! Du förtjänade den, tyckte jag.

Woa:
Det skall nog inte vara så svårt.. helt plötsligt hittar man en! Och självklart får du låna alla bilder du vill. Tack för det kommande inlägget, i förväg :)