söndag, augusti 02, 2009

Tygsortering

Nu har jag äntligen börjat sortera mina tyger lite. De började ta över en alldeles för stor del av köket. Framför allt köksbordet. Det kändes trängre än det borde i vår enrummare.

Så nu, till sist, är ca en tredjedel av mina tyger insorterade i en garderob. De andra två ligger fortfarande i två stora flyttlådor. Men de känns smått värdelösa, eftersom jag inte ens kollat åt dem på mer än ett halvår. Svårt att göra det nu när jag om dagarna är omringad av nya, fantastiska kvaliteter som får alla mina gamla tyger att framstå som bleka och fjösiga.

En ullåda. Där har vi tyget som skall transformeras till en höst/vinter-kappa i början av september.

En spetslåda.

En påbörjad sidenlåda.

Inne i garderoben. Högt till tak, ja. Fem lådor kunde vi avvara. De sista två fick heta Alltmöjligt-lådan och Påbörjadeprojekt-lådan.

Och här är mitt senaste vurm. Blusen i vinrött.

2 kommentarer:

Wicky sa...

Mycket imponerad. Ska försöka börja sy blusar, men vet inte om det finns tålamod till att vara så still. Fin är bloggen, iaf.

Miss Cherry sa...

Jag längtar tills jag får hem min kökssoffa som jag ska lägga mina tyger i (hoppas symaskinerna får plats också)