tisdag, augusti 04, 2009

Present

Detta tycker jag är en grym present till någon man tycker om, men inte är säker på vad man skall köpa till (tack Karin...) Nu vill jag ju inte gärna vara sådan som prackar på mitt intresse på andra. Lite förmanande. Men hur kan det gå fel? Alla behöver en bra nåldyna.

Bara att klippa ut en rundel, tråckla sidorna, snörpa åt, stoppa med vadd man helt hänsynslöst snor från en ikea-kudde, linda lite garn eller band, fästa en bottenplatta (ytterligare en tygrundel) och sy fast en knapp!

5 kommentarer:

Anna Neah sa...

Ett gummiband så man kan fästa den runt handleden pimpar den ännu mera. Bra när man nålar en massa :)

J. sa...

Tycker det ar en jattebra ide! Jag hade blivit hur glad som helst over en san present!

Anonym sa...

Väldigt fin nåldyna! Min egen är jag ganska förtjust i av rent nostalgiska skäl. Det första som tillverkades på syslöjden i trean var just den.

//Karin

Anonym sa...

bra tips, det ska jag prova. ett annat tips är att stoppa nåldynor med vetekli eller något liknande, då får en en fantastisk tyngd och det är superlätt att dra ur/sätta i nålar.

Johanna Ask sa...

Anna Neah:
Det är grymt smart. Bättre än kardborrevarianten som skaver.. Eller så kanske man får sy kardborret på något mjukare. Fast det blir nog lite för klumpigt.

J:
Vad bra :) Jag hoppas att hon också blev det.

Litevarje:
Åh.. syslöjdssaker är underbara. Jag sydde en åsna i velour, som rent teoretiskt skulle kunna fungera som nåldyna.

Anonym:
Tack! Det skall jag definitivt testa. Det är ju alltid bra när de inte flyger runt. Och en magnet. Det kom jag på nu också. En magnet är bra att ha för att samla upp skiten på golvet.