söndag, augusti 30, 2009

Ateljen

Hemma hos Soraya pågår för tillfället en renovering av lägenheten. Och när den är klar kommer det att finnas ett rum. Till mig. Att använda som syatelje. Syrum kanske man skall säga, men det kommer jag inte göra.

Det är ingen hemlighet att jag är fullkomligt förälskad i Sorayas lägenhet. Ett löjligt fint K-märkt hus i Haga. Grunden till grannlägenheten är från 1600-talet om jag inte minns fel. Och golvet under golvet inne i det som kommer bli min atelje är från 1700-talet, och det golv man ser (och stora delar av lägenheten) är från mitten eller början av 1800-talet. Jag älskar själen som kommer med århundradena.

Just nu ser det ut som kaos. Men när det är klart kommer det precis få plats ett tillskärarbord och ett bord till symaskinerna. Precis det jag behöver. Ordning, reda och nära hem.

Snart kommer det ta form. Planeringen är redan klar, den gjordes redan innan det blev definitivt.




Inga kommentarer: