onsdag, juni 10, 2009

En helg i bilder

Jag åkte till Norge på Sveriges nationaldag.


Efraim jobbade i en teatergarderob hela lördagen, så jag passade på att lägga mig i Slottsparken och läsa. Det var nästan för skönt. I mitt hörn av parken var rhododendronbuskarna så strategiskt placerade att ingen vindpust nådde mig på flera timmar. Och solen låg på.


Denna brosch köptes av den fantastiska Linnéa. Den påminner jättemycket av en brosch jag fick av en av de finaste vänner jag har, men som tyvärr tappades bort. Broschen. Inte vännen.


När solen inte var rolig längre försökte jag ta mig till Efraim. För att läsa mer. Han installerade en läslampa på trappräcket. Jag kallade honom Herr Timell, men han förerog MacGyver.


Jag vill visa er mitt superfynd från i höstas. En Johan Skoglund-trench. Den bor jag i.

När det äntligen blev söndag, och vi hade en hel dag ihop, gick vi på second hand-marknad i Birkelunden. Klänningen ovan var tyvärr i väldigt dåligt skick, annars hade den fått följa med hem.

En läsare berättade för någon månad sedan att man hittar info om den marknaden HÄR och att det finns en hemsida som heter Loppemarked, där det finns info om loppemarkeder i Norge.


Föga fynd, utöver en musiktidning från januari -52 och detta hårspänne jag fortfarande försöker skapa mig en uppfattning om. Antingen är det fint, eller så ser det ut som en insekt som fastnat i mitt bakhuvud. Det är verkligen på gränsen.


På kvällen var det personalfest för garderobsarbetarna på Folkteatern. Det var en fin avslutning på helgen.

2 kommentarer:

Anna sa...

jag tyckte spännet var riktigt snyggt! en keeper! kommer passa bra ihop med dina kreationer som jag sett på bloggen

//Anna

Mimmi sa...

Jag anser attt spännet är ljuvligt. Så vacker kreation!
Behåll!