fredag, juni 19, 2009

Svammel

Den senaste månaden har jag inte haft någon direkt lust till något. Knappt sytt en söm. Knappt lyssnat på musik. Knappt lagat någon mat. Knappt städat.

Vad gör man då?

Man tar sig i kragen. Men det är hemskt svårt.

Nu har jag ryckt upp mig. Ikväll. Kanske temporärt, kanske för en överskådlig framtid. Vi får se.

Det står i alla fall en deg på kalljäsning i kylen. Det skall bli baguetter. Där inne står även en sangria på mogning. Och en marinad till champinjoner. Samt en krämig potatissallad och en sats fantastiska biffar. Jag måste nästan dela med mig av receptet, de är nämligen helt fenomenala.

Nu skall jag förbereda en rabarber/hallon/björnbär/mandelmassaspaj.

Massa mat, alltså. Denna unge herrn kommer nämligen till Göteborg imorgon. Och när det är midsommar måste man ha alldeles för mycket god mat.


Tagen förra helgen i Oslo. När det var perfekt midsommarväder en vecka för tidigt.

Vilket otroligt svammelinlägg. Hoppas ni mår bra i alla fall.

Inga kommentarer: