lördag, april 04, 2009

Focus

Nej, jag tänker inte bara på tyg. Jag lovar. Jag tänker på mat också. Och Efraim (lite för mycket).

Igår kom jag äntligen iväg och träffade mina bästa Focus-vänner. Club Focus är det bästa som hänt Ica Focus sedan tidernas begynnelse. Vi träffas och handlar på Focus (eftersom deras utbud är grymt) och igår gick vi hem till Fredrik och lagade till det vi hade handlat. Och det vi åt var vegan! Helt otroligt. Jag var inte beredd på att det skulle vara okej för alla. Vi bestämde oss i alla fall för att laga bruschetta med soltorkade tomater och spenat till förrätt, lasagne med färssås, spenat/champinjonröra och bechamelsås samt glass, vispgrädde, kakor och jordgubbar till efterätt.När jag har ett recept skall jag dela med mig. Just nu är nivån på "tillsätt mjöl tills det räcker".

Vegan-tips:
GoGreens vispgrädde är bra. På riktigt. Den smakar inte aspartyl-fenylalanin-metylester. Det är den som i prinsesstårtan jag fick på min födelsedag.

Och Elsa tipsade mig om att Eldorados tårtbottnar kanske är vegan. Det hade jag ingen aning om. Men det låter inte helt otroligt, eftersom de förmodligen vill spara in på allt som går att spara in på. Typ ägg och mjölk. Förhoppningsvis är det i alla fall riktigt socker i. Jag skall hålla utkik efter dem.

Inga kommentarer: