torsdag, april 23, 2009

Färdigstädat

Titta, inga pinaler så långt ögat kan nå. Det är en speciell känsla att kunna gå över golvet utan att titta vart man sätter ner fötterna. Före-bilderna kommer jag alltså inte visa för någon.


Här har vi ett vardagsrum som är helt second hand. Slår vilket Mio och IKEA som helst.

Soffan har varit med i en teaterföreställning och får plats i en Volvo 240.

Tv-skänken är faktiskt lite stympad. Den var på tok för 60-talig när vi köpte den (på Reningsborg) med sina fyrkantiga former. Vi gjorde helt enkelt så att vi köpte en minibyrå med fina, runda ben och använde dem till skänken.

Fåtöljen med fotpall är från en second hand-webshop och utan tvekan den skönaste fåtöljen jag suttit i.

Den trehuvade lampan köptes från en väldigt trevlig kvinna som hade lagt ut en annons på Blocket. Det är nog mitt absoluta favoritköp någonsin. Skärmarna är lite blomformade och har varisin färg, den ena kritvit den andra cremevit och den tredje ljusrosa.

5 kommentarer:

mina sa...

Låter underbart med tygerna du såg, hade jag råd skulle jag köpa upp hela Gårda! Sökte faktiskt jobbet där när det var ute, men jag har ju ingen direkt erfarenhet.
Jodå, jag fick en till slut, en mycket trevlig Stina, som är konstnär (http://www.stina.tv/) och hon står ut med mitt symaskinsbuller, så det är ju bra.
Underbar lägenhet ni har, precis samma möbelsmak som jag (vem kunde ha gissat det? hihi). Vi har också en sån där lampa, fast med samma lite ljusgula färg på alla skärmarna. Och smart idé att byta ut benen på skänken, har också lite svårt för om det är för fyrkantigt!

åsa - hello sugar! sa...

åh det där vardagsrummet skulle jag vilja ha! :)

cam sa...

Tack för den superba frukosten idag! Mycket lyxig, det gillar jag! Jag spanade in blommorna på järntorget extra mycket på vägen hem, och jag míndes inte att de var så fina! inte heller att de var så ljusa, nästan vita! kiss

emma sa...

Åh, vad tjusigt! :) Jag vill också ha en kakelugn!

jessica/vintageportalen.se sa...

vilket underbart hem du har!