onsdag, april 22, 2009

Glasskjol

Idag har det varit en väldigt bra dag. Jag känner mig i form och jag fick precis en energikick (som verkligen har lyst med sin frånvaro de senaste två veckorna). Kaffet är slut och bullen är uppäten. Nu skall jag diska och städa, för imorgon skall jag och Camilla äta frukost här. Och hon vill nog inte sitta på trådrullar och kaksmulor.

Idag var Linnéa inne på Gårda och handlade fina tyger. Hon har väldigt bra smak, och jag tror definitivt att hennes alster kommer bli fantastiska.

Och idag skall jag fira mitt mående med att påbörja en glasskjol. En kjol man egentligen skall sälja glass i. Veckad och randig i marinblått och vitt. Modellen kommer att vara väldigt lik denna, men ingen omlott och bredare linning.

(Och klänningen från detta inlägget kommer ni få se om den blir bra. Tyget beter sig nämligen inte så som jag vill, och just nu ser den ut som en formpassad mysklänning med skitsnygg krage. Jag ger mig själv friheten att påbörja något nytt innan den är avslutad.)

3 kommentarer:

Eva sa...

Man blir kär i dina alster. Säljer du dessa nånstans? :)

Nusse sa...

Jag hoppade på en "skicka vidare/utmaning"-grej i min blogg och länkade till dig eftersom du verkar utomordentligt vass på att sy.

Johanna sa...

Eva: Nästan! Just nu har jag en kjol till försäljning på Drömma här i Göteborg. Du hittar en länk här till höger. Men skulle det vara något speciellt du är intresserad av kan du alltid höra av dig!

Nusse: Vad roligt! Tack! Ja, Poor miss Brown är grym. Fina kjolar och väskor.