torsdag, april 23, 2009

Mönsterpass


Glasskjolen har stor potential faktiskt. Denna bilden togs igårkväll, och nu är allt det tråkigaste arbetet över och den börjar ta form.

Här ser man inte så mycket.. men det är nästan bättre. Så får ni en chock sedan när jag visar upp den färdiga kjolen (antagligen i natt klockan tre eller halv fem eller så).

Tips:
Ta er tid att nåla, tråckla, beskära och ha er. Det är värt var enda minut det tar.

Mönsterpassa med omsorg. Det är värt varenda minut det tar.

Pressa sömmarna när de är klara. Det är det som kan få något att se skräddat och inte ihophafsat ut. Det är värt varenda minut det tar.

5 kommentarer:

TuvaMinnaLinn sa...

och jag försöker peppa mig själv att sy fast två knappar som lossat :)

anna sa...

jäklar så duktig du är på att sy, klänningen blev helt fantastisk

Moa - En magisk purt... sa...

Jag lovar att försöka!

Johanna sa...

TuvaMinnaLinn: Jag håller tummarna för att det skall lyckas! :)

Anna: Tack så mycket! Den har lite småsaker som måste korrigeras, men den känns bra.

Lonesome Mama sa...

Jag tror serisöt att jag ska försöka knåpa ihop en likadan typ, har vart ute efter en randig klänning till studenten, men studenten börjar närma sig, bättre att sy sig en då kanske! Tack för inspirationen!