lördag, augusti 14, 2010

Syrum




Det är verkligen värt mer än något annat att ha någonstans att arbeta. Ett fullt utrustat syrum med en färdigträdd maskin och ett arbetsbord i bra höjd. Hela vitsen är att man skall kunna arbeta där. Att komma dit och inse att man inte riktigt städade efter sig förra gången är det värsta.

Hela röran där uppe gör mig matt. Varje liten skräphög har motiveringen "Äh, jag lägger det där så länge. Måste hinna sy mer!" Jag förstår inte min egen logik. Det är som om jag är en främling för mig själv. Jag vet inte vad jag själv uppskattar.

Jag lyckades i alla fall sätta igång med lite sömnad ändå.
Efraims nya skjorta:


7 kommentarer:

Stilist sa...

Vad underbart med ett eget syrum, men som sagt, det där med att städa är ingen höjdare

Anonym sa...

tack!

Puss/cam

Anonym sa...

Jag hade gärna haft symaskin etc. framme och redo för tillfället då känslan faller in, men har tyvärr inte utrymme. Tycker oftast att det är så krångligt att behöva plocka fram, plocka undan, städa etc., den proceduren dödar nöjet lite, och tar tid. Men vissa fördelar har det allt, exempelvis att det inte blir något beständigt kaos...

/Charlie

Majtjho sa...

Håll tanken "Kreativt Kaos" i huvudet så blir det lättare att se stöket.

Anonym sa...

Nu får du allt komma tillbaka och uppdatera! :)

Jenny's Retro sa...

Åh vad fint! Jag har precis fått min första egna symaskin av min mamma och invigde den häromdagen. Fast inget syrum ännu men ditt är väldigt inspirerande!

Johanna sa...

Hej! Jag snubblade över en bild på en så underbar (inga superlativ räcker egentligen till för hur fin jag tycker den är) klänning du sytt (http://www.vintageportalen.se/wp-content/uploads/2009/04/71.jpg) och vill så gärna så gärna ha något liknande. Finns det någon chans att få tag på mönstret? Eller nån större mer detaljerad bild? Isåfall skulle jag bli gladast!