lördag, januari 30, 2010

Två små kjolar, då?


Kjolen ovan gjorde jag lite innan jul. Av en fantastisk ullkvalitet med små fiskben, den fick jag av mina föräldrar förra julen. Känns aldrig bra att låta ett tyg ligga längre än ett år...

Mönstret var ett experiment. Gjort efter mina mått, på ett ganska simpelt sätt. Simpelt men fullt fungerande. Kanske skall visa er någon gång?

Den har i alla fall fem nedsydda motveck, vilja jag har sytt en kantstickning på. Utan kantstickningen såg det mest ut som en plym och inte plisserade veck.


Och här har vi mitt nya projekt. Vårdräkten. En eller två pennkjolar med en tillhörande bolero/jackett. Boleron började jag med ikväll, och imorgon skall den vara klar!

Jag älskar knapparna nedan. Köpte dem för länge sedan och tänk att jag en dag skulle hitta det perfekta tyget till dem.

11 kommentarer:

Tant Grön sa...

Ja det skulle vara kul om du visade hur du gjort. Kjolen blev ursnygg!

Charlotte sa...

Hade jättegärna velat se hur du gjorde den översta kjolen! Så att man kan få lite inspiration. Vad är det för mönster du använt till den undre? Den sitter ju som en smäck!

Anonym sa...

Jättesnyggt! Håller också med om att det vore lite kul med info om tillverkningen :)

Johanna Ask sa...

Men då får det kanske bli så! Får ta och göra ett roligt "Här är din nya pennkjol"-inlägg.

Charlotte:
Den undre är gjord efter samma princip som den övre. Busenkelt.

Paulin sa...

tycker om vårdräkten a lot. Johanna vill du veta det wow-igaste någonsin. har hittat en som tycker du och jag är lika som bär (what?!) "jag skulle tro att det var du om jag såg henne på stan" till den här bilden http://farm3.static.flickr.com/2768/4185774592_f625ccc490_o.jpg

Elina sa...

Mycket fina kjolar! Roligt att det kommer en beskrivning, det ser jag fram emot!

Emeli sa...

Jättefina!
Åh, om du delar mönster blir jag sååå glad.

Miss Cherry sa...

Bara viiiil se komplett vårdräkt med söta detaljbilder!
Ny blogg och hemsida
www.ensaligblandning.se

F.B sa...

Hej såg att du gillar secondhand vi ska ha försäljning i odenplan, Hagagatan 23 A den 6 Mars, kl 14:00-16:30 & 7 Mars, kl 13:00-16:00 du kan gå in på vår blogg för mer information :)

Come again secondhand sa...

Jättefin kjol!


/Lina

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

snygga kjolar!