tisdag, november 24, 2009

Hjälp



Denna maskin har jag hittat. Den var nästintill komplett med tillbehörsskrin och huv. Det enda som saknades var pedalen. Och sockeln som ansluter pedalen var inte helt vanlig, tyvärr.

Med mina oklanderliga lekmannaskills har jag konstaterat att den borde fungera. Inte för att jag kopplat in den och testat, utan för att jag har vridit runt hjulet lite och ej detekterat något konstigt ljud. QED.

Det jag frågar mig är: Kan man hitta en pedal till denna fantastiska maskin? Och är det ens lönt att drömma om att kunna använda den, och är det inte det; hur trevligt är det att ha den stående som prydnad?

Jag har luskat ut (med hjälp av dess serienummer) att den är daterad till Juni 1937 och tillverkad i Skottland. Och det får mig ju inte att vilja ha den mindre, direkt.

Vackra, vackra maskin.


2 kommentarer:

Daniel A. sa...

That's one fine piece of machinery you got there missy... Truly epic!

Anonym sa...

Lämna den inte! En trampa kan man nog få tag på och annars är den en vansinnigt fin inredningsdetalj! Om jag hade den skulle jag gå och klappa lite på den varje dag..

Och tack för en fantastiskt blogg!