onsdag, november 25, 2009

De senaste fynden

På Holmens Marknad kunde man denna fulgråa tisdag hitta väldigt många fina saker. Jag, Efraim och min syster Paulin tog en liten tur dit. Vi behövde komma iväg på något trevlig som gärna fick involvera någon mån av frisk luft. Vi satt nämligen inne och kollade på film och spelade betapet igår fram till 4 på morgonen. Interagera med riktiga människor, vad är meningen?

Jag hittade ett fint 60-talsbord att använda som sybord i ateljen. Snart får jag flytta in :)

Och denna pälsbaskermössa tillverkad i CCCP (enligt hattasken). Fråga mig inte varför jag köpte något pälsigt. Och skulle man göra det skulle svaret alldeles säkert bli att jag inte kan hjälpa att jag har en grav soft spot för allt ryskt.


Och ett gediget, skitsnyggt Husqvarna-strykjärn med textilsladd. 20 kronor. Undersidan är helt fin och blank och slät och bra. Inte rostig och sönderanvänd.

Det ser lite ut som en båt Batman skulle använt som skurkjagarfordon där i slutet på 30-talet.


Inga kommentarer: