söndag, oktober 25, 2009

Finfinfinfin

Idag vaknade jag tidigt, eftersom sommartiden tog slut inatt. Jag har hunnit göra massa saker enbart eftersom jag tycker att jag vaknat extra tidigt. Och efter några timmar ringde vår porttelefon, inget trevligt ljud alls. Men det var Jenny, och hon hade med sig en odödlig planta och ett kuvert med recept. Hon har odlat plantan själv. Förstå hur bra den är. Och recepten är vegan. På tårta och moccarutor. Så förbannat fint.

Det är precis sådant man behöver när man arbetar sin väg bort från tunga känslor. För livet skall vara lätt, visst är det så? Det har jag bestämt för mig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan intyga att växten är hyfsat odödlig. Bara att vattna när den ser törstig ut och beskära då och då, annars tar den över fönstret. Sedan kan man använda det bortklippta och skapa nya plantor. Växter är fantastiska...

//Karin

Johanna Ask sa...

Det låter ju helt fantastiskt! Skulle den försöka ta över fönstret kommer jag bara hjälpa den på traven. Vet du vad den heter förresten?

Anonym sa...

Vilken fin present och jag håller med dig om att livet ska vara lätt ljust och skimrande, men ibland måste man ta de där tunga bitarna för att riktigt uppskatta när allt strålar. Massa kramar!