lördag, september 19, 2009

Tygporr

Här kommer ett monstruöst tygbildsinlägg. Massa förstärkningsord för att stryka under. Kunde lika gärna använt fet text i strl.72, men det känns lite väl mycket.

Idag gick jag nämligen tidigare till jobbet för att fota några av de tyger jag vurmar lite extra för. De är ju mina muser ändå. Och jag har inte varit en butik med lika många fina tyger som Gårda. Faktiskt. Jag må vara partisk, men det är ju inte som om jag får betalt för att älska Gårda. Speciellt inte efter arbetstid :) Jag är stolt över att jobba i den absolut bästa tygbutiken.

En del av övre plan. Det ryms ganska många tyger.

Harris tweed. Behöver inte presenteras. Men jag vill ändå. En tweed vävd hemma hos någon trevlig människa någonstans på den Brittiska ön. Hur fina som helst.

Råsidenväggen.

Det mjukaste, finaste råsidenet med en ton i ton tartan-ruta (?).

Ett jättefint thaisiden i den bästa ljungfärgen.

Och siden/viskosen. Helt underbar, mjuk, tunn och trevlig.

Chiffong och crêpe satin med massa prickar. Jag blir helt enkelt glad när jag ser dem.

Ett av de enfärgade crêpe satinerna. I neon-mys-turkos.

En liite kraftigare sidenkypert. Väldigt förljsam. Vill man ha en vit dräkt eller klänning bör man köpa denna.

Även detta tuskaftssidenet är fantastiskt. Det ser ganska enkelt ut, men har en underbar lyster. Jag planerar bröllopsklänning. Nästan.

Och dessa. De är bara ren porr. Råsidenporr. Chanel-dräktstyg i sin renaste form. De är så snygga att det gör lite ont.

En jättestor hundtand i ull. Finaste, finaste.

Mjukt, skönt, jättefint råsiden med marin/beiget fiskbensmönster. När man vill vara strikt, men skitsnygg.

Och avslutningsvis följer bilder på tre fina broderade/tryckta thaisiden. Den fösta och sista är helt nya, och därmed lite extra spännande.


6 kommentarer:

Hanna Persson sa...

Nu blev jag sugen att ringa en skräddare och sy upp en kjol, en dräkt och en balklänning på samma gång!

Miss Cherry sa...

Å, jag vill ha ditt jobb! Kan vi bli kollergor? ;) Men jag skulle nog bara gå runt och drapera mig själv och alla kunder som kom kommer in i butiken ;)
Jag älskar tweed! Och fiskbensmönster!!! Och den sista maskoros sidenet! ååå *suckar av åtrå* ;D

Hannah sa...

ÅHHHH! Den gröna sidenet med tryck var ju helt fantastiskt! Var ligger denna tygbutik? Känns som om jag måste få till ett besök!

Linnéa sa...

Wow, nu får jag flashbacks. Minns när jag gick runt runt i alla tillgängliga tygaffärer och tittade och kände. Fantiserade ihop klänningar och gardiner och överkast och väskor. Härlig blogg du har! :)
Linnéa
http://tantnea.webblogg.se/

Beata sa...

Vilket jobb du har!

Mallis sa...

Åh herre gud!!!
Jag måste nog besöka dig på jobbet nån dag. Borde sy lite av det jag redan har först kanske.