måndag, augusti 31, 2009

Början på en provdocka


Idag fick jag hem dessa fantastiska produkter av min älskade Efraim. Han vet precis vad jag tycker om. Både snygga och praktiska.

Jag skall göra en kopia av mig i gaffatejp, nämligen.

Vanliga provdockor finns, men det förutsätter lite att man dels har ett och fem som ligger och skräpar och dels att man är skapt som "standardkvinnan" med behåbröst och andra proportioner uträknade för en kvinna på 167cm. Jag är lång, rak och ganska platt. Gaffatejpen känns därför billigare, bättre och hundra gånger roligare.

Se här! De har haft så jäkla kul när de lindat in henne i tejp och plastfolie.

Bild lånad härifrån, där ni även hittar instruktioner.

4 kommentarer:

Beata sa...

Jag har faktiskt gjort en sådan docka åt mig själv. Blev ganska bra faktiskt. Kanske använde vi lite för mycket tejp, för jag blev onödigt bred över ryggen. Den fungerar dock.

Johanna Lu sa...

Jag är lite sugen på att testa också, men tycker det verkar lite meckigt. Ska bli intressant att se resultatet!

Johanna Ask sa...

Beata: Ja, det är nog lite lätt att tejpa för mycket. Tack för påminnelsen. Kul att den fungerar! :) då vet jag att det inte kommer vara förgäves.

Johanna: Nej, du behöver bara en frivillig vän. Klart du skall göra en!

Idun sa...

Det är ett jättebra projekt, så gör jag min korsettmönster, funkar varje gång.