onsdag, maj 27, 2009

Lyx


Vid tillfällen som detta är jag glad att jag har 120 trådrullar i hela färgskalan. Det är en sådan lyxig känsla att den är svår att förklara. Jag känner mig rik. Nu måste jag bara ordna en förvaring till dem. Det är inte hållbart att bara skriva "brandgul-vinröd" på förpackningen.

Roligast när det kommer till färgbeskrivningar är crêpe satinen på Gårda.

Absinth-grön.
Frostig vindruva.

Och det stämmer verkligen. Det är precis så färgerna ser ut.

Jag gillar färger som kan avslutas med "-med mjölk".

Blåbär med mjölk.
Vattenmelon med mjölk.
Smaragd med mjölk.

5 kommentarer:

Pernilla Algede sa...

Mysig blogg du har. Att man aldrig stött på dig på Gårda... Saknar er butik - har just flyttat till en ö i Engelska kanalen och sommaren kommer erbjuda massor med tid för att hitta tillbaka till klädskapandet. Dock så finns det nada i öns enda tygaffär så kanske får titta in i nästa vecka när jag hälsar på därhemma för att köpa med mig ett lityet lager..

Glada hälsningar

Idun sa...

oj 120 rullar är många, men jag min samlade i en riktigt gammal besticklåda, den rymmer kanske 25 rullar :)

Johanna Ask sa...

Pernilla:
Du är väldigt välkommen! Just nu finns det nästan för mycket fina tyger i butiken. Man känner sig lite sorgsen när man inser att man inte kommer hinna sy något av allt.

Idun:
Jag tror bestämt att jag skall ge dig ett litet tips.. Bibbis Textil. Hon säljer alldeles för billiga sybehör. hon bor någonstans jättelångt bort, men hon skickar! Googla henne.

Pernilla Algede sa...

Godmorgon Johanna!
Va spooky:-)

Kul att du gillade min lilla rosa. Den var sydd i all hast så inte så vacker om man vänder den ut-och-in men snart, väldigt snart ska jag ha massor med tid att kreera. Och fler bröllop är det på gång också så det finns tillfällen att anpassa efter.

Ang Mulberry; Det finns ju många kopior, en del riktigt bra och en del mindre bra. Jag skulle ge dig ett tips som du med säkerhet känner till; syna sömmarna. Först och främst att lädret känns bra och sen att detaljerna och sömmarna är ordentliga. Men visst är dom ljuvliga....

Ha en bra dag!

Ps. Jag kommer definitivt in - å va spännande....

Carolina sa...

Hej. Jag gillar din blogg, jag är själv sygalen. Jag har faktiskt oxå köpt trådar från Bibbis textil, spana in min trådförvaring på min blogg. Det tog ett tag att göra den, man bra blev det.