fredag, maj 15, 2009

Klänningsporr

Jag råkade hitta en fantastisk hemsida. Jag sitter här och kippar efter andan.

Dorotheas closet

Den (tillsammans med sparkarna från förra inlägget, tack så mycket!) fick mig att vilja sy direkt.






Denna var bara helt makalös. Underbar blå färg. Fina små plisserade veck. Intressant, helt enkelt. Det är inte alla klänningar som är det.


Denna tyckte jag var rolig och fin. Snyggt skuren. Perfekt för den som inte längre vill dölja att man stoppar bh'n med toalettpapper.




Och detta var bara fint. Inte roligt. Jag är svag för dräkter. Jättesvag.

Under en kofta eller kavaj. Vem behöver sidosömmar?

4 kommentarer:

Evis sa...

De är underbarare än underbarast. Själv suckar jag över alla bilder på http://vintagepatterns.wikia.com/wiki/Main_Page. Om man har storlek 46 så är äkta vintage sällan ett alternativ, så man får titta på bilder och försöka konstruera mönster själv.

Joanna sa...

åh men gud vilka vackra!
de två översta blev mina favoriter,
det där fina rundade volangliknande sakerna på översta, åh åh håå jag dånar.

och toalettpappersklänningen, helt underbart vacker och rolig.

Mimmi sa...

Ahhhh! Det var en total njutningsfull stund att få se dessa klänningar!!!!

Paulin sa...

"Perfekt för den som inte längre vill dölja att man stoppar bh'n med toalettpapper"
haha!