fredag, maj 15, 2009

Klagan

Jag får inte gjort det jag vill gjort. Jag har storslagna planer på mängder med sömnadsprojekt, men det är som om jag inte kan med att dra igång dem eller avsluta dem. Och det är ju inte som om jag har något bättre för mig, så jag förstår inte varför det inte går bättre än det gör.

Det är väldigt frustrerande.

Nu är det väl nästan över en vecka sedan jag sydde en söm på symaskinen. Visserligen har jag virkat lite under tiden, men det ger mig inte samma tillfredsställelse. Det är bara något jag gör när jag är i en situation som denna; jag vill skapa något men får inte tummen ur.

Ge mig en spark. Jag måste komma igång igen. Kolla bara på vad jag skulle kunna ha i min garderob om jag bara kom igång:

Pennkjolar
A-linjeformad (ändå relativt snäv) kjol med hög midja
Seglarbyxa
Randig, veckad kjol (som glassklänningen, fast kjol)
Liten svart klänning
Mamelucker
Lös-spetskrage
Blus i en vit, svartprickig crêpe satin
Blus i viskos/siden-tyget jag ännu inte köpt från Gårda
60-talsklänning en en tjockare (ofiltad) ull
40-talsklänning i en tunn ull, med fina detaljer i thaisiden
Spetsunderkjol


Ja, nu har jag klagat färdigt. Ha en fin dag! Vi ses kanske på Gårda!

3 kommentarer:

Idun sa...

Sparkar ivrigt!!!

Mimmi sa...

Spark i baken min vän ;-)
Jisses vad mycket fint du hade haft utöver allt annat vackert du har i garderoben.
Klaga på , för det är gott att få ur sig det sedan ska du se att symaskinen lockar med sina rop :-))
Kram

Julia sa...

Jag kan inte sy, så jag gör annat för att fixa med kläder som inte sitter som jag vill. Idag har jag tillexempel styckat en t-shirt - perfekt om man gillar second hand!

Kika gärna in min blogg och lämna en kommentar, jag är helt ny inom pyssel och känner att respons, tips eller kritik inspirerar mest!

Ha det så jättebra!/ http://juliapysslar.blogg.se