onsdag, april 29, 2009

Mingel och ny klänning

Igår gick jag och Nonno (kollega och vän) till mingelkvällen i Drömma och Mon Cheri's lokaler. Dessutom träffade vi på kollega nummer tre, Linda, där. Fruktansvärt trevligt! Folk var glada och överallt hängde det kläder och andra kreationer. Min kreation hängde också där faktiskt, och den såldes till en vacker, rolig, trevlig och väldigt skön kvinna vid namn Mimmi.

Och jag hittade något. En lila 60-talsklänning som av någon anledning satt bra på mig.

Mycket trevlig kväll, som avslutades med några öl på detdärölställetpåjärntorget. Jag väntar för övrigt med spänning vad Kafé Järntorget skall bli för café. Det kommer att öppna upp där Respekt tidigare existerade. Jag hoppas ju på ett hopkok av gamla mjuka fåtöljer och poesikvällar, men befarar att det istället kommer bli en variant av Condeco. Är det någon som vet?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var jättetrevligt att träffa dig hos lotta, jag sitter just nu o bländas av allt fint du skapar och syr och önskar att jag också kunde göra det samma, då hade jag också sytt en karamellklänning, det har varit flott.

Hoppas du får en underbar valborg med sol och härligheter/ KRAM

Mimmi sa...

En underbar Valborg önskar jag dig. Super trevligt att träffa dig och Nonno. Ser fram emot att få bära min nya vackra kjol. Hör av dig fort, fort! när det är klart med knappar.
Kram