tisdag, mars 17, 2009

Utvärdering

Idag var en mycket bra dag. Den innefattade hemgjord pizza, prinsesstårta, kaffe, proper middag och fina presenter.

Kolla, kolla... sybehörs-porr. Min syster agerar Bingo Rimér.

Jag har nu 128000 meter sytråd. Svart och vit smocktråd. Brett och smalt resårband. Tre olika tjocklekar på Vlieseline i både grafitgrå och vit. Symaskinsnålar. Synålar. Knappnålar. Tryckknappar. Hyskor och hakar. Stor sprättare. Och metal-pfiffikus, vad den nu heter egentligen. Sybehören hittade jag hur billigt som helst hos Bibbis Textil.

Från mig själv fick jag en kjol från Charlston. Den sitter precis perfekt.


Prinsesstårtan gjorde Soraya, Efraims mor. Jag har hittat ett recept på en vegan tårtbotten som fungerar. Fast det kommer få ett eget inlägg.


2 kommentarer:

Drömma-Lotta sa...

Åh, vilket fint hem du verkar ha!
Och en fästman med tjusigt namn, och en superfin stil i största allmänhet...

Paulin sa...

Hur kan jag bli jättesugen på den tårtan när jag egentligen inte alls gillar prinsesstårta? Den ser så mjuk och god ut :)