torsdag, mars 19, 2009

Tyg för en tant

Jag gick förbi Myrornas på hemvägen och hittade en gardinuppsättning i en puderrosa polesterduchess. Två längder med omtag och en kappa som var så stärkt att det kändes som kartong. Jag försökte föreställa mig hur det sett ut där denna uppsättning en gång bott. Jag såg mänger av porslinshundar med gulddetaljer framför mig. På alla hyllor och bord. Porslinshundar och spetsdukar med bollfrans. Jag funderade på att slå till, eftersom det ändå kan bli en söt finklänning av det hela. Men jag har redan lite för mycket tyg i förhållande till den tid jag faktiskt har att sy något av det.

Däremot kunde jag inte stå emot ett storblommigt tyg som gick i chokladbrunt och ljusrosa.



Framför mig ser jag en klänning med cirkelskuren, motveckad kjol och ett liv med båtringning och holkärm. Det kommer inte direkt bli en sober och stram klänning, men med ett sånt här tyg går det inte att försöka tona ner plagget.

Inga kommentarer: