måndag, mars 23, 2009

Tradigt

Jag har helt klart en beroendepersonlighet. Jag vill verkligen ha en snus. Har dock uppgraderat från hushållspapper till små bomullsbitar. Det känns bättre. men självklart inte lika bra som snus.

Jag har fått för mig att jag inte kan sy utan snus. Inte laga mat utan snus. Därför har jag inte sytt klart den lila klänningen eller bakat morotskaka.

Jag måste ersätta snusen med något bättre men också dekadent. Tuggummi är inte så dekadent. Nikotinplåster är så dekadent att det har passerat gränsen för vad som är okej. Finns det inget mellanting?

Nu skall jag i alla fall tvinga mig själv att sy klart kjolen till klänningen i alla fall.

Här har jag en bild, tillägnad mig själv. Vill bara påminna mig själv om att det är kul att ha hand om tyg.

3 kommentarer:

Anonym sa...

det är precis därför jag inte slutar snusa. jag har inget bra att ersätta det med. jag håller tummarna och hejjar på att för att du ska lyckas!

Anonym sa...

..siden är ju dock hett att snusa har jag hört! :)

Moa - En magisk purt... sa...

Godis? Inte så dekadent men jag inbillar mgig att de tär lättare att sluta med. Kanske något vintage-godis. Eller kakor. Lycka till i alla fall!