måndag, mars 23, 2009

Lila klänning

Den börjar nästan ta form. Två halvcirklar av både spets och foder var redan tillskurna. Jag började med att sy ihop sidsömmarna för respektive tyg. Foder och spets skall inte sitta ihop i sidan.

Sedan fick de två lagren förenas i midjan. Detta är främst för att förenkla motvecken jag skall lägga på bakstycket.Evigt förenade.
Var 35:e mm gjorde jag en prick för att förenkla motvecken. Det är mycket enklare att låta två prickar möta varandra, än att försöka göra det på frihand.
Jag sydde ytterligare en söm längs med midjan för att hålla vecken på plats. Detta är resultatet. Ser inte jätteimponerande ut för tillfället, men detta kommer förenkla de kommande stegen en hel del.Och framifrån. Helt slät upptill.

Jag är glad över att jag faktiskt fick sytt ikväll. Kommer jag bara över spärren brukar det rulla på.

2 kommentarer:

Paulin sa...

Den var jättefin! (tittade bara på bilderna)

Anonym sa...

Riktigt fint redan nu.

ser fram emot fortsättningen