lördag, mars 21, 2009

Lördagar

Lördagarna nu under våren kommer att vara kaotiska på Gårda. Det är extremt mycket balklänningar som skall sys. En kvarts rast innan elva, och sedan är det inte många lugna minuter. Men det är grymt kul. Det är så trevligt att folk faktiskt syr så mycket.

Jag har inte sytt på någon vecka nu. Det känns trist. Jag har svårigheter att prioritera, och det resulterar att inget blir sytt.

Här kommer bilder på min hundtandsjackett i råsiden, som jag hoppas på att kunna använda inom kort. Sydde den när det var som blötast och gråast i vinter, och den skall fortfarane förändras lite. Den skall få ett bälte.Den har ett motveck och en rosett mitt bak. Det blir inte finare än så. Den har galet mycket vidd.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Jag hittar ingen e-postadress till dig så jag skriver här.

Jag driver nystartade bloggen Merry Go Round om vintage, second hand och handgjort. Jag och ett par andra vintage-bloggar (Drömma och Vintage Maniac än så länge) håller på att starta upp ett sorts "vintage nätverk". Det vore jättekul om du också ville vara med, din blogg är jättefink! Om du är intresserad, hör av dig till kontakt@merrygoround.se. /Madelene på Merry Go Round