lördag, mars 21, 2009

Kamera

Jag måste skaffa en bra kamera. Jag ber om ursäkt för kvaliteten på bilderna här. Men har man bara en mobilkamera och webkamera blir det inte så lätt.

Jag har precis erkännt för mig själv att det är intresset som saknas. Hade jag haft ett större fotointresse hade jag helt klart lagt ut 12000 för en bra digital systemkamera med bra objektiv. Jag känner inte att pengarna är problemet. Det som är problemet är just intresset att pilla med inställningar inför varje bild. Fixa iso kan jag göra, men det är väl ungefär där jag känner att det får vara nog. I framtiden känner jag kanske annorlunda, men just nu är intressekvoten nog full. Om det nu ens finns en kvot. Tiden finns i alla fall inte.

Fråga:
Finns det en kamera som tar fina bilder (med någon form av djup) som har relativt bra auto-inställningar?

Inga kommentarer: