söndag, oktober 18, 2009

Nya tag med hjälp av en liten genväg.

Den senaste månaden har jag varit väldigt osugen och alldeles för trött för att sy något till mig själv. Även om jag verkligen velat och haft alldeles för många ideer.

För några år sedan såg jag Under the Tuscan sun. Vilket inte direkt är en bra film, men i filmen har Diane Lane på sig en vit klänning som är fantastisk. Den är väldigt enkel i modellen, med omlott-liv, förlängda axlar och rundskuren kjol. Inget direkt jättespeciellt, men enkelheten är det jag gillar. Att hitta en bra bild på denna klänning har visat sig vara svårt, men här är två.


I och med min bristande energi tar jag den enklaste vägen till att få igång en ny sömnadsperiod. Jag köper ett mönster. Istället för att göra ett själv.

Detta är ett skitsnyggt Vintage Vogue-mönster. Jag tänker använda mig mest av överdelen, göra om den lite till ett bra blusmönster och sedan även göra en klänning med en kjoldel i penn-modell.

Just halsringningen i denna fungerar väldigt bra på mig. Vet jag. Eller jag tycker snarare att jag är fin i den i alla fall.

4 kommentarer:

Anna Neah sa...

Roligt att du bloggar igen. Kram Anna Neah

Eva sa...

Va kul att du är tillbaka! En liten paus gör alltid gott. Hoppas inpsirationen infinner sig.

Hannah sa...

Instämmer med ovanstående, fint att du är tillbaka, du tog paus just när jag hittat din blogg! Var köper du vintage vogue-mönster?

fashionhaggan sa...

snyggt mönster,jag letar alltid efter bra mönster i second hand affärer, men jag hittar inga sån adär toppfynd!