lördag, oktober 17, 2009

Det fyndigaste som hänt

Jag vet inte vad jag skall börja. Jag trodde att jag hade bearbetat min defekt, kärleken till materialla ting. Sedan kom säljaren på Tradera och förstörde allt. Ett par äkta Gucci-pumps ingen budade på. Skamligt. Och ja, ibland får kända märken mig att vilja ha något lite mer än jag annars skulle vilja. Men märkesskor eller icke, dessa var alldeles för snygga för att motstå.

Så där satt jag och Efraim vid datorn tio minuter innan annonsen skulle avlsutas. Vi tycker nämligen båda om den lilla adrenalinkicken man får när man lägger bud i sista sekund för att vara säker på att vinna annonsen och att vinna den till lägsta möjliga pris. Lite småbud hade trillat in. Inget farligt. Jag hade kontroll. Så kommer de sista sekunderna, 10 för att vara exakt, och jag lägger mitt maxbud
Tradera meddelar mig då att jag är utloggad.
Efraim skriker panikartat i hög falsett. Jag blir helt plötsligt darrigare än någonsin, börjar fippla in mitt användarnamn i hälften versaler hälften gemener. På något magiskt sätt loggar jag in ändå och budet läggs som vinnande. Jag har inte slutat darra och vi är inte helt säkra på om det faktiskt hände. Här följer ett väldigt utdraget post-traumatiskt panikskratt.


Men de är mina! Till ett skamligt lågt pris.

4 kommentarer:

Linnea sa...

Åh så brukar det hända för mig också ibland, det är läskigt! :)

Luned sa...

Hihi, har hänt mig med.

Det är nästan så man kan tro att Tradera är till för att vi ska få någon spänning och känsla av jakt alls såhär i vårt moderna samhälle. Det är ju trots allt inte fullt lika "dumt" som att spela på hästar. :)

Miss Cherry sa...

Vilka snygga!
Urs, jag är sån där tråkig "orkar inte vänta" person så jag lägger mitt maxbud direkt! Kanske inte det bästa sättet men...
Vad kul att du är nöjd!

Moa - En magisk purt... sa...

haha, vad jag känner igen mig! och så undrar jag sen - varför köpte inte jag de skorna, har jag MISSAT något på tradera. Kan inte stämma. De måste vara i strl 39?