lördag, maj 23, 2009

Anledningar

Jag har inte kommit mig för att skriva något här på över en vecka. Och det känns faktiskt som om jag har haft massa trevliga anledningar. Inte alla av dem, däremot (se nummer två i listan nedan)

Först var anledningen att jag var i Oslo utan internet. Åkte upp direkt efter jobbet på lördagen och var tvungen att åka paddan-transport vid Brunnsparken för att ens komma fram till Centralen. Mycket ilska i kroppen just då, men inte mer än mannen jag delade säte med. Han hade nog sprängt hela Göteborg om han bara hade haft möjlighet, men han hade så mycket vilja att ilskan kom i andra hand. Hade kunnat vara en väldigt kreativ ilska. Men, ilskan försvan ju närmre Oslo jag kom. Väl där var det underbart. Att fira en nation var något helt nytt för mig. På sjuttonde maj hade folk riktiga 50-tusen-kronors-folkdräkter av specialvävd vadmal och silverbrodyr.

Andra anlednigen var att jag kom hem till Göteborg 01:15 på tisdagen och hade en arbetsdag framför mig. Jag var ganska trött, faktiskt. Dessutom hade jag fått för mig att gå upp halv sju på onsdagen för att storstäda, vilket jag faktiskt också gjorde.

Anledning nummer tre (enligt mig den trevligaste anledningen) är att jag efter jobbet på tisdagen åt middag med världens finaste Mimmi och världens sötaste Liv (kollega från Gårda). Vi pratade och drack saft fram till halv ett. Jag kände mig även sådär smygeuforisk, eftersom Efraim tydligen skulle komma vid halv tolv dagen efter. Efter det blidde det öl. Liv och jag var ju trots allt lediga dagen efter. När vi skulle skiljas åt vid tre på natten får jag ett samtal från Efraim. Han har tagit nattbussen för att överraska mig.

Så nu har jag varit inne i den sista anledningen i några dagar. Celebert hembesök.

2 kommentarer:

Evis sa...

Låter trevligt alltihop. Tänkte ta en sväng till Gårda idag, för jag behöver foder till den här:
http://omstil.blogg.se/2009/may/klanningsplaner.html

Mimmi sa...

Jag tackar allra ödmjukast för en super trevlig kväll. Nu ska jag bara komma igång med bloggen också :-)