torsdag, mars 19, 2009

Snusfrihet

Jag satt precis och drack kaffe med Salome.

Drack upp första koppen, snusade en snus, fyllde på koppen med kaffe, drack några klunkar. Jag skulle just dricka upp det sista i koppen när jag ser att det ligger ovanligt mycket sump i botten. Jag ser en blöt snus och spottar ut kaffet.

Jag finner inga ord för hur snuskig och smutsig jag känner mig.

Jag har precis slängt de resterande 7 dosorna jag hade i kylen direkt ner i sopnedkastet.

Salomes logik: Har man slängt så många snus (168 st...), är det bara töntigt att gå och köpa nya.

Det är väldigt sant.

Jag är numer snusfri. Det passar mig mycket bättre.

Edit:
Jag är väldigt glad att min sista snus inte är en "Åh, nu är det bara jag och du"-snus som man tar i vårsolen för att säga adjö. Jag drack upp min sista snus. Det är det inte alla som gör.

Edit:
Jag är inte "väldigt glad" över något längre. Jag vill bara ha en snus.

2 kommentarer:

Anonym sa...

vet inte om det är någon större tröst, men jag också har druckit upp din snus en gång.

Paulin sa...

Hahahaha! Du måste vara stark nu. Och du är liiiite snuskigare med snus än utan så detta är jättebra! Och kanske är anledningen till att jag aldrig har börjat snusa för att jag druckit ur en ölburk med endast "en skvätt i botten" +en gammal snus. DET var vidrigt. ryser när jag tänker på det.