tisdag, mars 31, 2009

Finklänningen

Klänningen förtjänade lite bättre bilder.

Jag ser nu att underkjolen jag har under på bilderna inte är vad den en gång varit. Lite mesig. Jag har planer på en ny, smart, fin och på alla sätt fantastisk underkjol av IKEAs billighets-spetstyg för 7kr metern. Bra pris, med tanke på att jag köpte 14 meter. Den kommer att kunna vara i 6 lager för att ge massor med vidd. Dess resmor ligger tillskurna, men min overlock har bestämt sig för att strejka eller ta semester, så det kommer ta ett litet tag innan den blir klar.

5 kommentarer:

Drömma-Lotta sa...

Man vill liksom smaka på den.
Viol, spunnet socker och campagne tänker jag mig...

Johanna sa...

Ja, det råkade bli en bakelse. Viol och spunnet socker :) Den får därmed heta Viola.

Madelene sa...

Den är alldeles fantastisk!

Emma sa...

jag är hemskt avundsjuk på dig som har en underbar kakelugn!

Lorena sa...

Fantastisk fin klänning.